Úgy gondoltam, már elég sok időt cipeltem magamban Indiát, a sikátoraival, a szent teheneivel, az összes istenével, tarka ünnepeivel és sokszínű világával együtt. Eljött hát az idő, hogy letegyem...amit letehetek.


2009. október 24., szombat

Szilvacsatni


A múlt héten főztem szilva csatnit. Úgy gondoltam felteszem a receptet, hátha kedvet kaptok hozzá...
De a recept előtt, írok pár szót a csatnikról.
A csatni (chutney, चटनी) az indiai konyha egyik elengedhetetlen eleme. Ezerféle recepet van rá. Ha meg kellene határoznom azt mondanám, hogy csípős lekvárhoz hasonló, de nem lekvár, nem szósz és nem savanyúság és nem is ételízesítő, minden étel mellé eszik, legyen az vegetáriánus vagy húsos. Trópusi gyümölcsből (mangó, lime a leggyakoribb) és zöldségből főzik.
És akkor most következzen az én szilva csatnim receptje.
Hozzávalók:
2 kg szilva
1/2 kg barnacukor
1 kk csillagánizs
1 kk gyömbér
1 kk szerecsendió
1 kk fahéj
1 kk kardamom
1 kk szegfűszeg
3-4 db egész csili paprika
A szilvát megmossuk, kimagozzuk és a hozzávalókkal együtt főzzük, kb 2-3 órát, amíg pépes nem lesz. Forrón jól zárható üvegekbe tesszük.
A magyar konyhához is kiválóan illeszthető: vadhúsokhoz áfonya helyett, de fogyasztható savanyúság helyett húsételek mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése