Úgy gondoltam, már elég sok időt cipeltem magamban Indiát, a sikátoraival, a szent teheneivel, az összes istenével, tarka ünnepeivel és sokszínű világával együtt. Eljött hát az idő, hogy letegyem...amit letehetek.


2009. október 11., vasárnap

Még mindig Dardjeeling

Még mindig Dardjeelingnél tartok. (:-) A Kőrösi Csoma Sándor sírjától visszafele jövet a temető fölötti oldalban, már majdnem a város szélén, volt egy kis teázó, a nevére már nem emlékszem. Nagyon kicsi volt, gyönyörű kilátással. A teázó egy nepáli családé volt. Ott ettem először momot (zöldségek-tésztába töltve, párnácska formájuak, és ezt megfőzik, van fűszeres változatban, meg kevésbé fűszeresben, és van húsos momo is, azt már Dharamsalában ettem.)És ott ittam először erjesztett rízs-pálinkát. Szóval ennek a teázónak az volt az érdekessége, hogy a falak tele voltak mindenféle papírra írt üzenetekkel, rajzokkal, a vendégek a falakra írták véleményüket a teázóról. Amolyan vendégkönyvként szolgáltak. De nem csak ettől volt érdekes, hanem az ablakon ahogy kinézett az ember egy kihalt fát látott közvetelenül az ablak előtt, rajta nagyon sok tea filter lógott. Megkérdeztük a tulajdonostól,hogy miért lógnak a filterek az ágakon. Ő pedig elmondta, hogy miután megittuk a teát, fogjuka filtert a jobb kezünkbe, gondoljunk valamire és dobjuk ki az ablakon lehetőleg úgy hogy a filter fenn akadjon a fa ágain. Ha nem esik a földre, akkor a kívánságunk teljesül. Az én filterem leesett.

Annyira tetszett ez a fa, még szerencse lefotóztam. Mert Indiában mindig az volt a legfőbb problémám hogy a legjobb pillanatokat nem tudtam lencsevégre kapni, mert nem volt nálam a gép, vagy mert nem volt idő, vagy-vagy.... megéltem.

2 megjegyzés:

  1. ha sikerül ezt a fát fogom látni 2011 juliusában. oda utazunk kerékpárral léna barátommal.

    VálaszTörlés
  2. HÚÚÚ, ez igen, nagyon izgalmasnak tűnik: Honnan bicikliznétek? én is mennék..., egyszerűen csodás, majd meglátjátok, nem lehet betelni a látvánnyal. Állítólag áll még ez a teázó és a fa is meg van, a temető felett, nem lehet eltéveszteni...És ha már addig elmentek, ne hagyjátok ki a napfelkeltét a Tiger Hill-ről hajnali 4 és 4,30h között megláthatjátok az első nap sugarait a Kangchenjunga csúcsán...Egyszerűen csodás, még most is kiráz a hideg ha rágondolok, olyan fantasztikus élmény volt. Érdemes megnéznia Tibeti Refugee Centert is, , érdemes még megnézni a Padmaja Naidu Himalayan Zoological Park-ot a Himalayan Mountaineering Museumot, és hát nagyon sok buddhista kolostor van a környéken, érdemes megnézni őket! + még ha lesz időtök akkor át lehet menni Sikkim-be llítólag gyönyörűűű kérni kel egy belépési vízumot, most nem tudom mennyibe kerül, de nem sok.És akkor elmehettek Kalimpongba (Sikkim fővárosa)mi nem tudtunk átmenni, mert pont Diwalikor voltunk fent, így aztán a hivatalok mind zárva voltak, sajnos, de majd legközelebb nem Diwalikor megyk (:-)))) Jó utat nektek,szívből kívánom hogy sikerüljön a tervetek és ha írsz utinaplót szívesen leszek az ovasod!!! (:-)Bármilyen kérdésed van akkor írj nyugodtan, segítek amiben tudok (:-)))

    VálaszTörlés