Úgy gondoltam, már elég sok időt cipeltem magamban Indiát, a sikátoraival, a szent teheneivel, az összes istenével, tarka ünnepeivel és sokszínű világával együtt. Eljött hát az idő, hogy letegyem...amit letehetek.


2018. április 28., szombat

Raw Banana Curry

Námászté!

Régen írtam már receptet. Életembe először főztem Raw banana curry-t. vagyis főző banános curryt. Nagyon ízletes, könnyű elkészíteni, íze hasonlít a krumpliéra.. Nagyon egészséges, tele van proteinnel jót tesz az emésztésnek és a szív és érrendszeri megbetegedések megelőzésére is kiváló.
Most meg fogtok lepődni, de Indiában soha nem ettem főző banánt. Nem is tudom miért, talán mert Észak-Indiában nem olyan elterjedt mint Dél-Indiában, de leginkább azt hiszem azért mert nem láttam az étlapon.
A minap vásároltam Georgenál zöld banánt (ajánlom a boltját Masala Market  mert két hetente jön a szállítmány a friss zöldségekkel) és elkészítettem életem első Raw Banana Curryt hindiűl: Kache kele ka sabji.

Hozzávalók:

2 egész zöld banán
2 fej kisebb lila hagyma
2 paradicsom
2-3 db zöld csili
1 kk mustármag
1 kk kömény
1 kk szárított csili
1-2 dl tamarind szószt.
1 kk curry por
5-6 curry levél
kevés olaj  vagy ghí
jaggery  barna cukor tömb
tetszés szerint só

Elkészítés:
Egy serpenyőben megforrósítjuk az olajat beletesszük a mustármagot, a köményt, a szárított csilit, megpirítjuk folyamatosan kavargatjuk, hogy ne égjen el. Majd hozzáadjuk a megtisztított felkockázott hagymát,a zöld csilit és a curry port. Folyamatosan kavarjuk.Majd hozzáadjuk a curry leveleket, továbbra is kavarjuk. Majd befödjük kb 2 percig pároljuk, majd hozzáadjuk a megtisztított felkockázott banánt és ismét befödjük, majd pároljuk pár percig ( nem szükséges előfőzni a banánt, de javasolt, mert akkor hamarabb elkészül, én előfőztem kb.15 percig) Majd hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot, tovább pároljuk 2 percig. Majd hozzáadjuk a tamarind szószt. Főzzük azzal még legalább 2 percig majd hozzáadjuk a jaggery-t ez egy fajta barna tömbösített  cukrot mert attól karamellizálódik. Én nem tettem mert ez egy speciális cukor amit ritkán lehet kapni.
Önmagában is nagyon finom és nagyon laktató, de lehet tálalni rizzsel különböző csatnikkal is.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése