Úgy gondoltam, már elég sok időt cipeltem magamban Indiát, a sikátoraival, a szent teheneivel, az összes istenével, tarka ünnepeivel és sokszínű világával együtt. Eljött hát az idő, hogy letegyem...amit letehetek.


2018. november 28., szerda

Kik azok a hidzsrák?

Námászté!

Többen kérdeztétek kik azok a hidzsrák, találkoztam-e velük Indiában?
Amikor megérkeztem először Indiába, most már húsz évvel ezelőtt (juj de nagyon soknak tűnik) akkor csak ámultam és bámultam többek között azon, hogy a férfiak kézen fogva sétáltak és egymás ölébe ültek a tömegközlekedésen. Megkérdezni senkit nem mertem,  de a rációm azt súgta, hogy ennyi homoszexuális nem lehet Indiában, vagy mégis? Aztán megkérdeztem a portásunkat, aki nevetett a bajsza alatt, és mondta, hogy nem, dehogy, ez csak a barátság jele. Indiában tiltott a homoszexualitás, börtönnel büntetik. Abba már nem mentünk bele, hogy ezt hogyan tudják kideríteni miután minden férfi kézen fogva jár a barátjával. Hmmm. Maradt a hümmögés a találgatás.
A másik ami érthetetlen volt számomra, hogy ha a homoszexuálisokat börtönnel büntetik, akkor mi a helyzet a hidzsrákkal (hijra) akik szabadon élik az életüket? Hova, melyik társadalmi osztályhoz tartoznak, miből élnek?
Gondolom sokatoknak van a gyerekkorából olyan filmélmény ahol egy fehér ruhás Ali nevű eunuch, a ház szolgája, kavar valamilyen szerelmi szálat.-nekem is volt ilyen élményem. A hidzsrák nem ilyenek, nem fehér ruhában kell őket elképzelni, hanem rikító szárikban élénk ékszerekkel és sminkkel valamint szőrös karral és mellkassal. Maradjunk annyiban nem egy felemelő látvány.
A hidzsrák, más néven eunuchok  vagy hermafroditák. A hidzsrák a társadalom perifériájára szorulva, többnyire koldulásból és szexmunkából élnek. Tudtommal, vallásuk szerint muzulmánok. Ma már szervezetekbe valamint kolóniákban élnek, van egy vezetőjük, aki megmondja, hogy mit csináljanak, hogyan cselekedjenek.
Rendszeres az ellenük elkövetett erőszak a jogok megsértése. Mivel "harmadik neműek" sok jogtól megfosztják őket, annak ellenére, hogy 2014-ben hivatalosan is India Legfelsőbb Bírósága elfogadta és engedélyezte a nemi hovatartozás szerinti " harmadik neműek" létezését.
Több hidzsrával is találkoztam Indiában, azt tudom javasolni, hogy a kinézetük ellenére nem kell tőlük félni, kell adni nekik egy két rúpiát, akkor békén hagynak.
A helyiek különösen felhívták a figyelmemet arra, hogy mindig adjak, mert ha nem, akkor képesek megátkozni. Nyilván senki nem szeretne a nyakában egy-két átokkal utazgatni Indiában, mert még a végén beteljesül, így én is mindig adtam.
Képet direkt nem töltök fel róluk, mert én soha nem mertem lefotózni őket, attól féltem, hogy valami rontást hozok magamra.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon izgalmas írás. Köszönöm, hogy megosztottad. Mindig tanulok itt valamit...

    VálaszTörlés